darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

مزایای روغن علف لیمو

1- اضطراب را کاهش می دهد

اگر احساس استرس زیادی دارید ، ممکن است رایحه روغن علف لیمو به آرامش شما کمک کند. یک مطالعه نشان داد بیمارانی که بوی روغن علف لیمو را هنگام مواجهه با استرس استنشاق کرده بودند ، تنش کمتری نسبت به گروههایی که دارونما مصرف کرده بودند ، تجربه کردند.

2- عضلات را آرام می کند

ماهیچه های محکم و دردناک نه تنها می توانند مانع فعالیتهای روزمره شما شوند بلکه در ورزش نیز مداخله می کنند. جالب اینجاست که روغن علف لیمو می تواند به تسکین دردهای عضلانی و اسپاسم کمک کند. بعلاوه ، ترکیبات ضد التهابی آن نیز می تواند برای کاهش درد عضلات بعد از تمرین موثر باشد.

3- با عفونت های قارچی مبارزه می کند

اگر از پای ورزشکاران (نوعی بیماری قارچی پا) ، خارش یا هرگونه عفونت قارچی دیگری رنج می برید ، روغن علف لیمو می تواند به مبارزه با آنها به شما کمک کند. سیترال ، یکی از عناصر فعال روغن اساسی علف لیمو و یک ضد میکروبی قوی است که می تواند با بسیاری از قارچ ها از جمله مخمرهایی مانند کاندیدا مبارزه کند.

اگر با موارد مداوم و پی در پی ابتلا به پای ورزشکار سر و کار دارید ، روغن علف لیمورقیق شده را روی ناحیه ی آسیب دیده بمالید تا قارچ ها کشته شوند. همچنین می توانید چند قطره از این روغن را به کفش ورزشی خود اضافه کنید تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی