darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

بسیاری از علل کمر درد ناشی از کشش و فشار بیش از حد است که باعث ایجاد تنش در ماهیچه ها و بافت های نرم اطراف ستون فقرات می شود. در نتیجه ، گردش خون مناسب محدود می شود و سیگنال های درد به مغز فرستاده میشود.

اسپاسم عضلانی در قسمت تحتانی کمر می تواند احساسی را ایجاد کند که ممکن است از ناراحتی خفیف تا تحریک درد کمر باشد. گرما درمانی می تواند به تسکین درد از اسپاسم عضلات گرفته تا سفتی مربوط به قسمت تحتانی کمر کمک کند.

گرما درمانی از راههای مختلفی میتواند درد پایین کمر را تسکین دهد:


گرما درمانی رگهای خونی عضلات اطراف ستون فقرات کمر را گشاد می کند. این فرآیند باعث افزایش جریان اکسیژن و مواد مغذی به عضلات می شود و به بهبودی بافت آسیب دیده کمک می کند.
گرما گیرنده های حسی را در پوست تحریک می کند ، به این معنی که اعمال گرما در قسمت تحتانی کمر باعث کاهش انتقال سیگنال های درد به مغز و تا حدودی کاهش ناراحتی می شود.
استفاده از گرما کشش بافت نرم اطراف ستون فقرات ، از جمله عضلات و بافت همبند را تسهیل می کند. در نتیجه گرما درمانی با افزایش انعطاف پذیری و راحتی ، کاهش سفتی و همچنین آسیب دیدگی همراه خواهد بود. انعطاف پذیری برای داشتن یک کمر سالم بسیار مهم است.
چندین مزیت مهم دیگر هم در مورد گرما درمانی وجود دارد. در مقایسه با اکثر روشهای درمانی ، گرما درمانی بسیار ارزان است (و در بسیاری از شرایط رایگان است – مانند گرفتن دوش آب گرم). علاوه بر آن آسان است و می توان آن را در خانه هنگام استراحت انجام داد. همچنین استفاده از کیسه ی آب گرم، آن را به یک روش عالی برای استفاده در ماشین یا محل کار تبدیل میکند.

برای بسیاری از افراد ، گرما درمانی هنگامی که با سایر روشهای درمانی مانند فیزیوتراپی و ورزش ترکیب شود بهتر عمل می کند. نسبت به اکثر درمانهای پزشکی موجود ، گرما درمانی برای بسیاری از افراد مناسب است زیرا یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی برای تسکین درد کمر میباشد.

برای مشاهده ادامه مطلب کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۳
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی