darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

چنانچه در سونوگرافی دیده شود که بندناف دور گردن جنین پیچیده شده است، در تمام طول زایمان طبیعی از ابتدای شروع دردهای زایمانی تا زمانیکه نوزاد متولد میگردد، ضربان قلب جنین دقیق و با فواصل کوتاه، ازطریق دستگاه‌ مانیتورینگ مورد بررسی قرار گیرد. در حالی که بهبود تکنیک‌های اولتراسونوگرافی امکان تشخیص آن را قبل از تولد فراهم کرده است و در صورت تشخیص سونوگرافیک پیچ خوردگی بند ناف کنترل دقیق و نیز در صورت امکان، مانیتورینگ مداوم جنین الزامی است.در برخی موارد با خارج شدن جنین از مجرای زایمان، بندناف تحت‌فشار قرار میگیرد و ممکن است لحظات آخر زایمان و پیش ازتولد نوزاد، تعداد ضربان قلب او کاهش قابل‌ ملاحظه‌ای پیدا ‌کند. ممکن است دربرخی موارد و با بروز نامنظم شدن ضربان قلب جنین، شخص مجبور به سزارین فوری گردد. درطول زایمان، ابتدا سر و بعد بقیه و اندام‌ نوزاد از بدن مادر خارج میشوند و پس ازخروج‌ جنین، بندناف بریده میشود و سپس جفت بیرون می آید.


طی زایمان و تولد نوزاد تپش قلب جنین معمولاً طی انقباضات آهسته می‌شود، یعنی از جفت اکسیژن کمتری به جنین می‌رسد، اما زمانی‌ که انقباض پایان یافت، این روند به سرعت بازسازی می‌شود. اگر به علت فشرده شدن بند ناف، جریان اکسیژن به جنین قطع شود با گوش دادن و ضبط آهنگ تپش قلب جنین (پیش از، طی و پس از انقباضات) می‌توان مشکل را تشخیص داد. اگر زمان زیادی طول بکشید تا جنین پس از هر انقباضی احیا گردد، نوزاد بدون وقفه از طریق سزارین زایمان می‌شود.طی زایمان طبیعی جنینی که در وضعیت بریج قرار دارد، ممکن است بند ناف به دور خود گره بخورد یا زمانی‌که کیسه آب پاره می‌شود، بند درازی از واژن بیرون آید. (وضعیت بریج: وﻗﺘﯽ باسن ﺟﻨﯿﻦ ﻗﺒﻞ از ﺳﺮ وارد ﻟﮕﻦ ﺷﻮد)

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

    • ۹۹/۰۴/۰۹
    • سمیرا کریمی

    نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی