darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

1-غذای آماده می خورید

مصرف غذای آماده بسیار راحت است اما فکر کردید که ارزش آن چیست؟ اول از همه اینکه بسیار سخت است که بخواهیم مواد مغذی یک غذای آماده را تشخیص دهیم.

 

این مواد فرآوری شده می توانند ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی لازم برای کاهش وزن را محدود کنند. و تنها علت این نیست. بیشتر غذاهای آماده نمک بالایی دارند. تقریبا 70 درصد از سدیم در رژیم غذایی استاندارد افراد آمریکایی از غذاهای آماده به بدن می‌رسد. اما مطمئناً این تنها نمک نیست که شما را چاق می کند. محققان دریافتند که جرم اضافی نمک خطر چاقی را تا 25 درصد افزایش می‌دهد. سعی کنید که از غذاهای تازه استفاده کنید که حاوی مواد مغذی هستند. اگر در شرایطی مجبور شد که غذاهای آماده مصرف کنید، با دقت برچسب روی آن را مطالعه کنید.

 

2- از داروهای تجویز شده استفاده می کنید

بعضی از داروها می توانند اثرات جانبی مثل اضافه وزن داشته باشند. در حقیقت گزارشات نشان می دهد که اضافه کردن 5 کیلو در ماه اصلا موضوع عجیبی نیست. داروهای زیر می توانند باعث ایجاد این مشکلات شوند.

 

آنتی سایکوتیک ها، داروهای مخصوص دیابت، داروهای ضد بارداری، داروهای فشار خون بالا، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد حمله و داروهای مخصوص قلب جزء این دسته از داروها هستند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۵
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی