darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

1-ماهی تن

با اینکه ماهی تنها منبع اسیدهای چرب ضروری امگا 3 نیست، اما بسیار عالی است و راحت تر قابل تهیه می باشد. به علاوه، منبع فوق العاده ای برای ماده معدنی کمیاب به نام سلنیوم است که بدنتان آن را با آب جذب می کند.

 

مصرف این ماده در کنار مواد غذایی آنتی اکسیدان دار، به بدن شما در جلوگیری از آسیبهایی که به خاطر رادیکالهای آزاد ایجاد می شوند کمک کرده و همچنین شما را در پردازش پروتئین ها برای داشتن عضلات، مو و دندانی سالم و بینایی و بدنی بهتر یاری می کنند.

 

2-گندم خالص

گندم کامل یا خالص چه به صورت کراکر (بیسکوئیت بی شکر) و نان تست و چه به صورت نان پیتا مصرف شود، منبع کربوهیدراتی عالی برای تقویت سیستم بدنیتان پس از تمرین به حساب می آید و به شما کمک می کند تا سطح قند خونتان را ثابت نگه دارید چرا که بدن گلوکوز را به انرژی لازم برای انجام حرکات ورزشی حین تمرین تبدیل می کند. گندم دارای سلنیوم و گروهی از مواد مغذی است که از خاکی که گندم در آن رشد می کند جذب می شود. پس زیاد بخورید!

3-سفیده تخم مرغ

اگر شما جز معدود افرادی هستید که نسبت به کلسترول رژیم غذایی حساس هستند، می توانید با مصرف سفیده تخم مرغ مقدار زیادی از ارزش غذایی که در تخم مرغ وجود دارد را به دست آورید. مقدار 4 گرم پروتئین در هر سفیده، آن را به یک منبع غنی تبدیل کرده است و همچنین به خاطر وجود 16 کالری انرژی در هر دانه، به طور طبیعی جز غذاهای کم کالری محسوب می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۴
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی