darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

لاغری خانمها

  • کم کم شروع کنید: در روز 15 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. بعد از 2 هفته سرعت راه رفتن خود را زیاد کنید و بعد از یک ماه در پارک بدوید. حواس‌تان باشد که روند لاغر کردن باید تدریجی باشد.
  • تسلیم نشوید حتی اگر وزن‌تان کاهش نیافت: ممکن است هفته‌های اول هیچ تغییری در وزن‌تان ایجاد نشود و احساس شکست کنید ولی دلسرد نشوید و با خونسردی به کارتان ادامه دهید. ممکن است کبد شما چرب باشد که این موضوع بعد از 2 ماه خودبخود شروع به بهبود می کند.
  • درمورد عادت‌های روزانه‌تان واقع بین باشید: ” هنگامی که چاق بودم، هر روز برای خودم سیب زمینی سرخ می‌کردم. برای ناهار ساندویچ و برای شام پاستا می‌خوردم. همه این غذاها دارای کربوهیدارات بالایی بودند. وقتی رژیم غذایی را شروع کردم به جای خوردن سه وعده سنگین، شش وعده غذایی کوچک می‌خوردم که بیشتر حاوی سبزیجات و ماهی تازه دریا بود.”
  • یک غذای سالم که مورد علاقه‌تان است پیدا کنید و همیشه آن را بخورید: ” در سلف دانشگاه سراغ غذاهایی رفتم که سالم‌تر هستند. مثلا اکثر اوقات برای ناهار ساندویچ بوقلمون می‌خوردم که هم مورد علاقه‌ام بود و هم سالم بود. شما هم غذای مورد علاقه تان را پیدا کنید و هفته ای یک بار آن را هر موقعی که دوست داشتید مصرف کنید. به این صورت هم سختی رژیم غذایی کمتر می شود و هم دلسرد نمی شوید”
  • با یک تغییر کوچک شروع کنید: ” من متوجه شدم بیشتر کالری که دریافت می‌کنم به خاطر خوردن نوشیدنی بود. 30 روز هیچ نوشیدنی شیرینی نخوردم و به خودم سختی دادم. بعد از این که موفق شدم نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارم، سراغ بقیه وعده‌های ناسالم غذایی رفتم و آن‌ها را نیز کم کردم.”

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۵
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی