darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

darogiahiB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱-آلوئه ورا

به خاطر گیاه پوست دوست شناخته شده است و یکگیاه دارویی میباشد که مردم واقعا از آن استفاده میکنند ,ازآنجاییکه معمولا ایمن میباشد و نیازی به پردازش قبل از استفاده ندارد.و چیزی میباشد که هر کسی باید در باغچه ی خانه ی خود را آن داشته باشد خواه در گلدان باشد خواه در زمین.
الوئه ورا به خوبی در مکان های شنی در مناطق گرم رشد میکند در جایی که خطر یخ زدگی برای او وجود نداشته باشد.این گیاه نیاز به مراقبت زیاد و در خاک ضعیف هم رشد میکند .به راحتی مکیده میشود پس شما میتوانید با یک یا دو گیاه که از جای مطمئن تهیه کرده اید شروع کیند .چندین الوئه ورا پیرامون شما وجود دارد ولی بدانید همه ی انها مشخصات مرتبط به الوئه ورا را ندارند و خوراکی نمیباشند.
ساقه ی بدون رنگ و ژله مانند از برگ های بالغ میتواند به راحتی برای استفاده شما باشد و هم چنین خشک کردن روزانه ,برای پوست آسیب دیده و یا ملتهب شده به خاطر اگزما یا بقیه ی شرایط پوستی.یک مرطوب کننده ی فوق العاده میباشد که دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی میباشد.هم چنین در درمان یبوست و بقیه ی مشکلات گوارشی نیز دارای نقش مهمی میباشد مانند کولیت زخم معده و سندروم روده تحریک پذیر.
۲-نعناع بیابانی

این یک هیبرید طبیعی از نعناع تند و آب نبات میباشد که به صورت عمده در محصولات بهداشت دهان استفاده میشوند و هم چنین مومیایی کننده ارامشبخش و ابنبات.و به نظر میرسد قدیمی ترین دارویی باشد که توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است این گیاه نیاز به اب زیاد و فضای زیادی برای رشد دارد.
این گیاه برای درمان ناراحتی معده و نفخ معده بسیار موثر میباشد و هم چنین باعث جلوگیری از حالت تهوع هنگام حرکت میشود.این گیاه باعث خنک شدن سر میشود و هم چنین از خارش سر جلوگیری میکند.و هم چنین دارای خواص ضد درد و گرفتگی عضلانی میباشد.

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی